Yedek Kulübesinde Mavi Gözler


Clermont Foot bana koçluk önerdiğinde, evet dedim çünkü bir daha böyle bir şansın geleceğinden emin değildim. İş bakıyordum, birçok kadın futbol kulübüne Cv göndermiştim ve herhangi bir cevap almamıştım. Clermont beni çağırdığında ''Neden hayır diyeyim ki?'' dedim. Evet cevabım 'erkek futbolunun içinde bir kadın' anlamına geldiğini biliyordum, insanların bana söylediği tek şey de bu olmaya başlamıştı. Bana göre Clermont’un bir antrenöre ihtiyacı vardı ve ben de bir antrenördüm. Medyanın konuştuğuysa benim bir antrenör olmamdan çok kadın bir antrenör olmamdı. 
Başarılı bir kadın stoper olan Corinne Diacre'nin sözleri bunlar. Geçen yaz Fransa'nın ikinci liginde top koşturan takım Clermont Foot63'le iki yıllık sözleşme imzaladığında medya bundan sıkça bahsetmişti. Bir erkek futbol takımının başındaki kadın antrenör. Aslına bakarsanız Clermont Diacre'den önce Helena Costa'yla anlaşmış fakat Costa maçlar henüz başlamadan kulüpten ayrılmış. Sebebini kendisinden habersiz atılan adımlar olduğu söyleniyor. Ne kadar doğru bilemiyorum fakat Diacre; Helena Costa'dan sonra Clermont ile anlaşan ikinci kadın antrenör.
Futbola 8 yaşında başlayan bu güzel kadın, 14 yaşında Soyaux formasını giymeye başlamış ve hızla başarı yakalayıp iyi bir stoper olmuş. Diacre, daha 18 yaşındayken Fransa milli formasını da giymiş. Hatta gelmiş geçmiş en çok o formayı giyen kadın futbolcu. Futbol oynadığı süre içinde Amerika'daki birçok takımdan teklif almasına rağmen transfer olmak istememiş. 2007 yılında çapraz bağlarının kopması sonucu futbolu 19 senedir oynadığı Soyaux takımında bırakan Corinne bunun ardından antrenörlüğe başlamış. Hem Fransa kadın milli takımını(yardımcı antrenör) hem de vazgeçilmezi olan Soyaux’u 6 yıl çalıştırmış. 2014’ün sanıyorum Temmuz ayında ise Clermont Foot63'la anlaşıp, erkek futbol dünyasına adımını atmış.
İlk maçına çıktığında deplasmandan maalesef 2-1lik yenilgiyle ayrılmış. Yaptıkları iki hatayla iki gol yediklerini fakat futbolcularının umut veren futbol sergilediğini söylemiş, maç sonu açıklamalarında. Şuan durumlarına baktığımızda Clermont Foot63 Diacre ile 6 galibiyet, 10 beraberlik ve 9 mağlubiyet almış. Geçen seneyi 14. Sırada tamamlayan Ligue2 takımı Clermont Foot şuan 20 takım arasından 15. sırada. Futbolcuların umut veren futbolları onları pek iyi yerlere taşımamış anlaşılan fakat önlerinde daha bir çok maç var.
Araştırmalarıma göre ‘’erkek futbolunun içinde bir kadın olarak…’’ tarzı başlayan soruları yanıtsız bırakıyormuş. Bir gazeteci onunla ilgili yaptığı haberde ‘’Pek çok kişi için bu koltukta bir kadın teknik direktör görmek ilginç olabilir. Ama onun için kadın ve erkek çalıştırıcı olmak arasında bir fark yok. Bayan Diacre bu sorudan gerçekten hoşlanmıyor.’’ diye bahsetmiş. 
Peki futbolcuları da onunla aynı fikirde mi dersiniz? İçlerinden en azından biri şöyle düşünüyor; ''Bazen yenildiğimizde çok çabuk sinirlenebiliyoruz ancak o kadın olduğu için tepkileri farklı oluyor. Ona sesimizi yükseltemiyoruz. Bir erkeğin yanında olduğumuz gibi davranamıyoruz. Bir antrenörle tartışabilirsiniz ancak bir kadın antrenöre bağırmanız doğru olmaz.'' –Idriss Saadi
Idriss Saadi söylediklerinin ne kadarını uyguluyor bilmiyorum fakat bu açıklamanın, oynadıkları futboldan daha çok umut veren bir yanı var.
Diacre, kadın ya da erkek antrenör arasında farkın olmadığını söylerken ne demek istediğini anlıyorum. Onu her ne kadar anlasam ve hak versem de onun yerinde olsam aynısını yapardım diyemiyorum. Karşımızda gerçekten çok cesur ve ne istediğini bilen bir kadın var. Gereksiz romantizmlere izin vermeyen, futbola odaklı. Gerçekten hayranlık uyandırıyor…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Recep İvedik 5 - Türk Sporunun Resmi

Futbolun Politik Yüzü | El Saadi Kaddafi